ESP
Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Gminy Czermin
Działąjąc na podstawie Ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2005r. Nr 64 poz. 565) oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczenia dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym ( Dz.U.z 2005r. Nr 200 poz.1651 ) Urząd Gminy w Czerminie uruchomił usługę Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP) umożliwiającą doręczanie pism w formie dokumentów elektronicznych przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza ESP
Usługa dostępna jest dla posiadaczy kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Gminy w Czerminie została uruchomiona na opracowanej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (E-PUAP) i wymaga spełnienia warunków obowiązujących na tej platformie. W celu złożenia wniosku wymagane jest posiadanie konta E-PUAP. Konto jest bezpłatne i można je założyć na stronie http://epuap.gov.pl/.
Przekazanie dokumentu odbywa poprzez wypełnienie na stronie Elektronicznej Skrzynki Podawczej właściwego formularza i dołączenie podpisanego elektronicznie dokumentu. Metoda umożliwia złożenie dokumentu przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia oraz automatyczne otrzymanie Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu Gminy w Czerminie za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej
Zgodnie z rozporządzeniem dokumenty muszą być sporządzone w jednym z poniżej wymienionych formatów:
*.doc, *.rtf dla MS Word 6.0/95/97/2000/XP/2003
*.xls dla MS Excel 95/97/2000/xp/2003
*.txt - dokument tekstowy
*.gif, *.tif, *.jpg *.jpeg – pliki graficzne
*.pdf pliki zapisane w Acrobat Reader 5.0 lub nowszym
*.zip, *.arj, *.rar - pliki skompresowane w formacie ZIP, ARJ, RAR
*.odt - otwarty format dokumentów aplikacji biurowych
Dokumenty muszą spełniać następujące warunki:
· podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego, kwalifikowanego certyfikatu wydanego przez podmiot uprawniony do świadczenia usług certyfikacyjnych.
· opatrzone zgodnymi z prawdą danymi osobowymi osoby składajacej dokument.
· wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3 MB.
· nie mogą zawierać wszelkiego rodzaju złośliwego oprogramowania.
Dokumenty w postaci elektronicznej nie spełniające powyższych wymogów nie będą przetwarzane elektronicznie oraz nie zostaną podjete czynności związane z wszczęciem postępowania rozpatrywania sprawy.